Esileht   |   Kirjastusest   |   Mõttelugu   |   Kontakt   |   Raamatud   |   Tingimused  
Hando Runnel

Hingedeaeg

308 lk., 145x215, 2016
“Hingedeaeg” on moraalseks jätkuks kunagisele “mõistelisele sõnastikule” “Väravahingede kriiksumist kuulnud” (2008). Raamat on sisult vähem edvistav eelmisest, tõsidust on tõstnud ka paratamatu ajalend, mis ära viinud sületäie sõpru. Nendele on pühendatud paljud leheküljed. Olevikust ettepoole on kerkinud minevik. Võib-olla isegi igavik. Sellest siis mõtlikku hardusse kalduv pealkiri – “Hingedeaeg”. – Ka mõned pikemad ja analüüsivamad saatesõnad elavate autorite töödele on käsikirja võetud. Naljatlevaid üksikute märksõnade üle targutamisi on veidi vähemaks jäänud. Arhiivist on võetud mõnedki mõtisklused nn. taasiseseisvumise eel- ja järelaegadest. Need on kahtlused ja soovitused uue vabaduse hakatusel, millest mõnigi kartus tänaseni aktuaalne. Niisiis veidi omapärane, kuid mitte tahtlikult omapäratsev kultuurilooline mõttekogu. “Hingedeaja” temaatilise hargnemise kooshoidjaks, karjaseks, on ehk raamatu üsna leebepoolne, kodune hingeeluline tonaalsus.

Raamatu väljaandmist on toetanud Eesti Kultuurkapital.
Ado Grenzstein

Tunne ja tarkus

360 lk., 140x200, 2016
Entsüklopeedia ütleb: Ado Grenzstein (1849−1916) oli ajakirjanik ja pedagoog. Mujalt on meeles, et
luuletaja. Temalt on ju tuntud lastelaulu “Viisk, Põis ja Õlekõrs” sõnad. Temalt on ka omaaegsed uudissõnad male ja kabe. Niisiis keelemees? Grenzstein, kes oli õppinud Viini pedagoogiumis ja olnud vabakuulajaks nii Viini kui ka Tartu ülikoolis, jäi suurel määral iseõppijaks ja -mõtlejaks.
Käesoleva raamatu kaante vahel on tema kahe väga erineva saksa keeles kirjutatud teose tõlked. Traktaadis “Looduse korraldus” (Pariis ja Leipzig 1913) esitab autor omaleiutatud teravmeelse dualistliku loodusloolise süsteemi. Muuhulgas kuulub sellesse tähtsa liikmena maailma-eeter, millest füüsikateadus umbes samal ajal loobuma hakkas. Autor alustab kõige hõlmavamatest mõistetest nagu Kõiksus, Substants, Ruum ja Aeg, ning jõuab kahekaupa hargnemiste varal välja muuhulgas inimkeele ilminguteni. Tema süsteem näib tugevasti tuginevat n.-ö. saksakeelsele (või indoeuroopa?) maailmanägemisele ja mõtlemisele.
Seejuures on esimene teostest, “Härraskirik või rahvakirik?” (Jurjev 1899) väga saksa-vastane ja üsna vene-sõbralik. Selles on juttu rohkem Eesti ajaloost, mõisnike vägivallast ja eestirahva saatusest kui kirikust ja usust. Rahvusküsimuse puhul on keelemees Grenzstein aga paradokslikul moel nõus loobuma emakeelest vene keele kasuks, kui rahvas ise alles jääks. Nii-öelda looduslooliselt. (Toim.)
Tingimused
E-poe Kasutustingimused
Trüki   
1.1. E-poe kasutustingimusi (“Tingimused”) kohaldatakse kõikidele õigussuhetele, pakkumistele, tellimustele, müügitehingutele, mis
leiavad aset e-poe kasutaja (“Klient”) ja e-poe ilmamaa.ee (“E-pood”) omaniku Kirjastus Ilmamaa OÜ (“Ilmamaa”), registrikood 10323247, tegevuskoha aadress Vanemuise 19, Tartu vahel.

1.2. Lisaks Tingimustele reguleerivad E-poe kasutamise käigus tekkivaid õigussuhteid kehtivad Eesti Vabariigi õigusaktid.

1.3 Ilmamaa võib igal ajal Tingimusi muuta. Tingimuste muudatused avaldatakse veebilehel ilmamaa.ee ja need jõustuvad koheselt peale
avaldamist. E-poodi kasutades ja selle vahendusel tellimust esitades kinnitab Klient, et on Tingimustega nõustunud.

2. Hinnad

2.1 Hinnad E-poes on toodud eurodes ning sisaldavad Eestis kehtivat käibemaksu.

2.2 Hinnad ei sisalda toote saatmiskulu. Saatmiskulu kuvatakse E-poes enne ostu sooritamist, nii et Kliendil on võimalik sellega tutvuda.

2.3 Kui Klient tellib Toote väljaspoolt Euroopa Liitu, siis võivad Tootele kohalduda impordiga seotud kohustused ja tollimaksud, mis tasutakse Toote saabumisel sihtriiki. Sellised maksud tasub Klient. Maksu- ja tollipoliitika võib erineda riigiti, seetõttu soovitab Ilmamaa Kliendil tutvuda võimalike lisanduvate maksudega enne Toote
tellimist.

2.4 Ilmamaa võib igal ajal muuta hindu E-poes ning need jõustuvad alates
avaldamise hetkest.

2.5 Kui Kliendi tellimus on esitatud enne kui hinnamuudatus on avaldatud, siis kohaldatakse Kliendile hinda, mis kehtis ostu sooritamise hetkel.

3. Tellimuse esitamine ja maksetingimused

3.1 Tellimuse esitamiseks vali E-poest sobiv toode ja vajuta nupule “Lisa ostukorvi”. Vajutades nupule “Soorita ost” saab ostukorvis olevaid tooteid vaadata, eemaldada ja koguseid muuta. Samal lehel on näha ka saatmiskulu ja kokku summa (koos käibemaksuga).

3.2 Tellimust esitades on Klient kohustatud sisestama oma andmed – nimi, e-posti aadress, ettevõte (kui arve läheb juriidilisele isikule), saatmise aadress ja telefon. Lisaks saab soovi korral lisada märkmeid kohaletoimetamise kohta (nt. pakiautomaadi puhul asukoht). Klient on kohustatud kontrollima üle tasumise ja kohaletoimetamise info, kuna see, et Tooted jõuaksid Kliendini kiiresti ja probleemivabalt, sõltub Kliendi poolt esitatud informatsiooni korrektsusest.

3.3 Toote eest on võimalik tasuda, kasutades E-poe tellimiskeskkonnas olevaid pangalinke, krediitkaarti või tasuda Paypali vahendusel. Klient tasub Toote eest 100%-liselt tellimust kinnitades.

3.4 Leping on sõlmitud hetkest, mil makse jõuab Ilmamaa arveldusarvele.

4. Toote kohaletoimetamine

4.1 Ilmamaa toimetab Toote Kliendini postiga, pakiautomaadiga või klient saab ka ise tootele järel tulla (aadressile Vanemuise 19, Tartu). Tellimuse vormistamiseks on Ilmamaal aega kolm tööpäeva. Ilmamaa teavitab Klienti e-posti teel, kui toode on teele pandud või sellele võib järele tulla ning saadab ka paki jälgimiskoodi, kui see on olemas.

4.2 Toote kohaletoimetamine postiga võtab tavapäraselt Euroopa riikides aega 7–9, mujal maailmas 21 päeva. Pakiautomaadiga saatmine võtab aega 1–2 päeva. Ilmamaa ei vastuta viivituse või tekkinud probleemi eest juhul, kui see on tekkinud Kliendi poolt tellimuse vormistamisel sisestatud andmete ebatäpsusest või transporditeenust pakkuva kolmanda osapoole tõttu.

5. Toote tagastamine

5.1. Peale toote kättesaamist on Kliendil aega 14 päeva, et tootega tutvuda. Kui Klient ei ole mingil põhjusel tootega rahul, siis on
Kliendil õigus 14 päeva jooksul toode tagasi saata, teavitades tagastamise soovist Ilmamaa e-posti aadressil pood@ilmamaa.ee.

5.2 Tagastatav Toode peab olema samas seisukorras ja komplektsuses, mis see oli Kliendini jõudes. Klient peab tagama, et tagastatav toode on kasutamata ja heas seisukorras. Kasutamata tähendab seda, et Tootel ei tohi olla mingisuguseid märke, jälgi, kahjustusi, mida Tootel ei olnud Kliendini jõudes. Kasutamisjälgedega tagastatavaid tooteid Ilmamaa ei aktsepteeri ja need saadetakse tagasi Kliendile.

5.3 Juhul kui Klient saadab Toote tagasi vastavalt punkti 5.1 ja 5.2 tingimustele, siis tagastab Ilmamaa Kliendile Toote maksumuse.
Toote maksumus tagastatakse Kliendile mitte hiljem kui 14 päeva jooksul, alates hetkest, mil Klient on edastanud Ilmamaale
tagastamisavalduse, tingimusel, et tagastatav Toode ise jõuab Ilmamaale tagasi selle aja (s.t. 14 päeva) jooksul.

5.4 Kui Tootel esineb tootmisest tulenevaid defekte, tuleb Kliendil kontakteeruda Ilmamaaga aadressil pood@ilmamaa.ee ja Ilmamaa asendab toote või, juhul, kui see ei ole võimalik, tagastab Toote maksumuse. Sellisel juhul tasub Toote ümbervahetamise kulud Ilmamaa.

5.5 Ilmamaa jätab endale õiguse lepingu lõpetamiseks juhul, kui Kliendi poolt tellitud Toodet ei ole võimalik saata (nt. juhul, kui Toode on laost lõppenud) või kui Toode telliti hetkel, mil E-poes esines tüpograafiline viga Toote hinna osas. Kui leping lõpetatakse, siis teavitatakse Klienti sellest e-posti teel ja Kliendile tagastatakse raha esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul alates Toote tellimisest.

6. Autoriõigus

6.1 E-poe sisu, sealhulgas tekstid, graafika, logod, pildid, videod ja audio on kaitstud autoriõigustega, mis kuuluvad tervikuna Ilmamaale.

6.2 Keelatud on sellise punktis 6.1 nimetatud autoriõigustega kaitstud sisu reprodutseerimine, kopeerimine, muutmine või mingil muul viisil kasutamine ilma viiteta Ilmamaale.

7. Isikuandmete kasutamine ja kaitse

7.1 Klient annab Ilmamaale nõusoleku enda isikuandmete töötlemiseks.
Kliendi poolt tellimuse esitamisel sisestatud andmed säilitatakse Ilmamaa poolt, eesmärgiga täita Kliendi esitatud Toote tellimus ning arendada Ilmamaa poolt Kliendile pakutavat teenust.

7.2 Registreeritavate isikuandmete hulka kuuluvad andmed Kliendi tellimuse kohta – Kliendi nimi, ettevõtte nimi (kui on), aadress, e-posti aadress, telefoninumber, kasutatud makseviis ja valitud toote andmed (sh. kogused).

7.3 Ilmamaa võib edastada Kliendi isikuandmeid, mis on vajalikud Toote kohaletoimetamiseks vastavat teenust osutavale ettevõttele.

7.4 Isikuandmete kaitse on tagatud kõigi seadusest tulenevate turvameetmetega.
Ilmamaa ei edasta registreeritud isikuandmeid kolmandatele isikutele, välja arvatud seaduses ette nähtud juhtudel.

7.5 Kliendil on õigus kontrollida teda ennast puudutavaid isikuandmeid ning paluda neid muuta või kõrvaldada oma isikuandmed andmebaasist.

7.6 Ilmamaa võib Kliendi nõusolekul saata Kliendile müügipakkumisi, uudiskirju, küsitlusi ja teisi teateid tellimuse esitamisel sisestatud Kliendi e-posti aadressil.

8. Vastutus ja vääramatu jõud

8.1 Pooled vabanevad lepingust tulenevate ja sellega seotud kohustuste täitmisest osaliselt või täielikult, kui seda takistab vääramatu jõud, kusjuures pooled on kohustatud rakendama kõiki meetmeid, et ära hoida teisele poolele kahju tekitamine ja tagada võimalikult suures ulatuses lepingu täitmine. Vääramatu jõu esinemine peab olema tõendatud selle
poole poolt, kes soovib viidata nimetatud asjaoludele kui alusele, et vabaneda seadusest tulenevast ja/või lepingus sätestatud vastutusest endale lepinguga võetud kohustuste mittetäitmise või mittevastava täitmise eest. Vääramatuks jõuks ei ole lepingu tähenduses poole majandusliku olukorra muutus, halvad ilmastikuolud, hinnatõus, puhkus, pankrot ega ka pankrotihoiatus või hagi tagamine.

8.2 Ilmamaa igasugune vastutus on piiratud Toote maksumusega.

8.3 Lingid, mis viivad E-poest teistele veebilehekülgedele, ei ole Ilmamaa kontrolli all ning Ilmamaa ei vastuta mistahes kahjude eest, mis võivad tekkida seoses vastavate linkide kasutamisega.

9. Kohaldatav õigus

9.1 Tingimustele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.

9.2 Kõik vaidlused Kliendi ja Ilmamaa vahel lahendatakse läbirääkimiste teel. Juhul kui kompromissile ei jõuta, on Kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitseametisse või Tartu Maakohtusse.